Vervolg 11, eind in zicht. - Reisverslag uit Touro, Spanje van Geert Hendriks Ko Pieper - WaarBenJij.nu Vervolg 11, eind in zicht. - Reisverslag uit Touro, Spanje van Geert Hendriks Ko Pieper - WaarBenJij.nu

Vervolg 11, eind in zicht.

Door: geert&ko

Blijf op de hoogte en volg Geert Hendriks

26 Juni 2015 | Spanje, Touro

24 juni,
Heerlijk geslapen met de ruisende rivier achter de tent.
Het was fris en nevelig in het dal, maar eenmaal boven scheen de zon en toen begonnen we aan de 30 km lange klim. Best wel heftig met stukken van 8 tot 9%. Via drie bergtoppen kwamen we op het hoogste punt (1335 mrt.), totaal 1100 meter geklommen met daarna een heerlijke afdaling van 12 km. Tot nu toe de reserve remblokjes nog niet nodig gehad.
Via Samos naar Sarria gereden en daar de camping opgezocht. Daar waren ook de twee andere Nederlanders.
Na ons te hebben geïnstalleerd, gedoucht en een wasje gedaan zijn we de stad in gegaan. Het bleek hier een feestdag te zijn ter ere van San Juan, de patroonheilige. Volop braderie, kermis en dweilbandjes.

25 juni
Een wat onrustige nacht vanwege de festiviteiten, om 24:00 uur volop knallend vuurwerk en muziek tot 03:00 uur. Hierdoor werden we pas om 07:45 uur wakker. Het was nevelig en fris.
Eerst door de stad, boodschappen gedaan en daarna weer gaan klimmen, 5 km van 7%. In Paradela een koffiestop en daarna door naar Portomarin, waarna we begonnen aan een klim van 12 km. Dit deden we tot aan Gonzar, waar we ons tentje hebben opgezet bij een auberge. We konden hier gratis staan, alleen €2,- pp voor de douche. Vandaag niet zoveel gereden omdat we best wel moe waren van de vorige dag en slecht geslapen en de hitte en ook mede de komst van Jose en Sjef in Santiago, anders zouden wij daar te vroeg aan komen.
Heerlijk gegeten in de auberge voor € 10,-- pp, voor, hoofd, en nagerecht, inclusief water, wijn en brood!
Na het eten nog heerlijk voor ons tentje gezeten tot de zon achter de heuvels verdween.

26 juni
Vanochtend om 06:00 uur opgestaan, zodat we om 07:30 uur al op de fiets zaten om de 12 km klim af te maken. Het was fris en nevelig weer. Tot aan Palas de Rei kregen we diverse klimmetjes. De klimmetjes worden wel korter maar des te venijniger, w.s. Om onze conditie nog even te testen voor we in Santiago zijn. Toen we in en ander dal kwamen, kwam ook de nevel weer op zetten, dus toch maar even de jas terug aan gedaan, zeker voor de afdalingen.
Via Melide naar Arzua door een heuvelachtig landschap met heerlijk geurende eucalyptusbossen. In Arzua geluncht en toen door naar Touro. Daar gekeken voor een overnachtingsmogelijkheid maar die was er niet. Wel even een cola op het terras gedronken, ook hier was het nog feest van San Juan, met de fanfare en knallend vuurwerk.
Vandaag ook de 2800 km gepasseerd en ook het bericht dat Jose en Sjef goed in Santiago aangekomen waren.
Doorgereden naar Loxo, waar we bij Josefine een kamer konden huren. We werden door de buurman en zijn zoon een kamer toe gewezen, want Josefine was niet thuis.
Later kwam zij ons een biertje aanbieden als welkomstdrankje en regelde zij ook het plaatselijke restaurant voor ons.
Na het eten nog een heerlijk een wijntje zitten drinken met Josefine.
Morgen nog 25 km fietsen en dan hebben we ons doel bereikt. Jose en Sjef zullen ons voor de kathedraal van Santiago met open arme ontvangen.

• 26 Juni 2015 - 23:35

Manuel & Anne :

Wij vieren morgen met onze trots de GayPride in Londen. Jullie kunnen morgen trots zijn op jullie prestatie! Petje af!!

• 27 Juni 2015 - 00:19

Petra Mols:

Goede morgen mannen! 27 juni 2015... Vandaag gaat het gebeuren: jullie missie wordt werkelijkheid. Knap hoor. Nog even volhouden. Zal de hele dag extra aan jullie denken. Geniet van het moment en heb het goed met Sjef en José. Lieve groeten voor alle vier.

• 27 Juni 2015 - 07:13

Liedeke:

Geert en Ko, wat een top prestatie! Ik heb jullie reis met intresse gevolgd. Super gedaan. Fijn dat pa en ma precies op tijd bij jullie zijn. Geniet van jullie aankomt, geniet van jullie prestatie, geniet met z'n vieren en ik wens jullie allemaal een behouden thuiskomst. Lieve groet, Liedeke

• 27 Juni 2015 - 09:50

Rob Kamermans:

Bedankt voor jullie verslag! Vandaag bereiken jullie je bestemming, neem ik aan. Geniet ervan! Grote bewondering voor jullie onderneming.

• 27 Juni 2015 - 10:08

Arnold Hendriks:

Het sportieve deel van mijn familie is nu in Santiago.
    Wat een KANJERS.
    Zonder thuisblijvers geen thuisfront, ook nuttig.
    Geniet er maar van jullie viertjes en wel weer gezond thuis komen.

• 27 Juni 2015 - 11:19

Sonja:

Hoi Ko en Geert, wat fijn dat als jullie straks aankomen gelijk familie hebt die je met open armen staan op te wachten. Geniet van dat moment en natuurlijk 'niet te vergeten' van jullie prestaties!

• 27 Juni 2015 - 13:48

Caminofrans:

Ola,
    Ik hoop dat juliie gulliezelf geen pelgrims noemen.
    Pelgrims zijn mensen die te voet een pelgrimspad lopen!
    Gegroet,
    Bom Caminoho
    Caminofrans

• 27 Juni 2015 - 16:35

Hans:

Hoi mannen.
    Als het goed is moeten jullie er nu zijn. Ik weet niet goed wat ik nu moet zeggen. gefeliciteerd, of Haleluja!
    Ik denk dat een goed bedoeld gefeliciluja hier wel op z'n plaats is.
    Ik vind het wel heel knap van jullie hoor, en doe het voorlopig niet na. Nog een fijne tijd met Sjef en José, en daarna een behouden thuisreis.
    Smakkerd,
    Hans