Naar de Noordkaap 2016 - Reisverslag uit Berlijn, Duitsland van Geert Hendriks Ko Pieper - WaarBenJij.nu Naar de Noordkaap 2016 - Reisverslag uit Berlijn, Duitsland van Geert Hendriks Ko Pieper - WaarBenJij.nu

Naar de Noordkaap 2016

Door: Ko/Geert

Blijf op de hoogte en volg Geert Hendriks

07 Mei 2016 | Duitsland, Berlijn

Maandag 02 mei
Om 10:00 uur zijn wij uit Goes vertrokken, na afscheid genomen te hebben van onze buren werden wij uit gezwaaid. We zijn naar Druten gereden om nog een bezoek te brengen aan Arnold (oudste broer van Geert) en Marita.
Daarna zijn we doorgereden naar de camperplaats de Mun bij Appeltern. Een prachtige camperplaats met diverse visvijvers, maar helaas hadden wij de hengel niet mee genomen. Dus toen maar lekker genieten in de zon voor de bus. Nog wel even een wandeling in de omgeving gemaakt.

Dinsdag 03 mei
Om 09:00 uur weer op pad richting Duitsland, naar Bad-Fallinglbostel. Daar een bezoek gebracht aan Bart van der Kallen, zoon van Jose en Sjef. Daar gezellig koffie gedronken en wat bij gekletst. Was vandaag een regenachtige dag met 14 graden. De winterjas kwam nog goed van pas toen we daar een wandeling naar het dorp gingen maken
We hebben de nacht door gebracht op een camperplaats in Walsrode bij een internationaal vogelpark.

Woensdag 04 mei
Om 09:30 uur naar Halberstadt vertrokken met prachtig helder zonnig weer, nog wel fris met 14 graden. Via provinciale wegen reden we door een mooi heuvelachtig landschap ten noorden van de Harz. Naast de vele gele koolzaadvelden waren er ook veel asperge(spargel)velden, afgewisseld met bossen.
Overal windmolen parken en velden met zonnepanelen.
We kregen een mooi plekje op camping am See.
Daarna op de fiets naar de stad Halberstadt, het stadje met vele kerken verkent en nog heerlijk op terras gezeten.

Donderdag 05 mei
Na een koude nacht met 02 graden met goede moed vertrokken naar Potsdam over de provinciale wegen. Prachtig weer en de temperatuur liep al snel op naar de 20 graden. Even na de middag waren we op een parkeerplaats naast de volle camperplaats in Potsdam. We stonden daar eigenlijk illegaal, maar werden gedoogt. Daarna op de fiets Potsdam verkent een stad met veel cultureel erfgoed, waar ook de DDR-periode ook zijn sporen heeft nagelaten.

Vrijdag 06 mei
Na een goed uurtje rijden kwamen we op de camperplaats aan de haven aan in Berlijn.
Na een kopje koffie op de fiets gestapt om naar het centrum van Berlijn te fietsen, was nog 18 km. Prachtig weer met 23 graden.
In oost Berlijn eerst naar het restaurantje "Osseria" gezocht, op advies van Petra. Daar heerlijk oost Duits gegeten onder begeleiding van een goed glas Riesling.
Daarna nog enkele highlights van Berlijn bezocht zoals de Brandenburger Tor, Rijksdag en het holocaustmonument.
Toen bleek onze navigatie leeg te zijn voor onze terugtocht. Geert kwam toen op het idee om gebruik te maken van de S-bahn. Na wat vragen kwamen we er achter hoe dat werkte en zijn we (weliswaar zwartrijden) met de fiets in de trein terug gereden richting de camperplaats. Het laatste stukje konden we nog met de fiets doen.

Zaterdag 07 mei
Vandaag wederom een prachtige dag en zijn we na de koffie op de fiets met een volle navigatie weer richting het centrum gereden. Na een uurtje fietsen kwamen we bij de Dom van Berlijn aan. Deze van buiten en binnen bekeken, wat een kolosaal gebouw. Ook helemaal naar boven geweest, meer dan 300 treden, om te genieten van het uitzicht over Berlijn. Toen was het tijd voor de lunch, een heerlijke salade met een Berlijns biertje.
Daarna nog de Berlijnse muur(east side gallery) bezocht. Toen vonden we het welletjes en zijn we terug naar de camperplaats gefietst. Nog heerlijk in de zon voor het busje gezeten genietend van wat er op het water voorbij kwam met de vogelgeluiden op de achtergrond. Wat een heerlijke avond.

• 07 Mei 2016 - 23:33

Manuel & Anne :

Ha heerlijk! Wij waren al benieuwd of jullie opnieuw een reisverslag zouden gaan maken! En ja hoor, het mailtje gaf de aankondiging van het bestaan van een nieuw reisverslag. Leuk!! Goede reis, vrienden! Geniet ervan!!

• 08 Mei 2016 - 09:17

Menno En Palmira:

Ha Pa en Geert,

Toch van deze trip ook reisverslag. Handig hoor, dan kunnen we jullie beetje volgen.
    Jullie zijn al aardig opgeschoten.
    Plezierig en een goede reis verder.

Groetjes,

Menno en Palmira

• 08 Mei 2016 - 09:58

Rob En Magda:

Goedemorgen,

Kijk,we hoeven het maar 1 maal te vragen en jawel hoor daar is
    het 1e verslag.
    Super om weer een beetje over jullie schouders mee te kijken op deze reis.
    En zo te zien gaat alles weer voorspoedig.

Fijne zondag en we kijken uit naar het vervolg,

Saludos Rob en Magda

• 08 Mei 2016 - 10:36

Petra:

Goeiemorgen lieve twee, wat een leuke verrassing: een nieuw reisverslag. Ik verheug me nu al op alle verhalen vanaf plekjes waar ik immers ook was met Michel. Ben ook benieuwd of jullie in Trondheim komen want die naam hoorde ik niet voorbij komen. Als je er komt dan mag je wel een kaarsje opsteken in de kathedraal! Maar voorlopig eerst naar de Balten. Geniet ze. Hier is het momenteel ook goed vertoeven overigens, met zomerse temperaturen. Liefs.

• 08 Mei 2016 - 12:43

Roeline:

Hallo Ko en Geert,
    Wat fijn dat jullie weer een verslag maken,super.
    Na een week Dordogne met o.a.Rocamadour en Collognes-Rouge.nu weer even thuis.
    Veel plezier en geniet van alles.
    Groetjes, Roeline.

• 09 Mei 2016 - 21:43

Remy En Annie:

Dag heren,

Leuk om jullie weer te mogen volgen op vakantie. Kunnen we mooi meegenieten.
    Geniet er van e we volgen jullie graag.
    Groetjes, Remy en Annie

• 10 Mei 2016 - 18:57

Janneke/Ria:

heel leuk jullie weer zo te kunnen volgen ( maand juni zal wat moeilijker voor ons worden maar des te meer te lezen als we weer thuis zijn rond 4 juli)
    geniet ervan , hoeft niet gezegd want dat weten jullie hoe dat moet!
    liefs en pas op elkaar en op jezelf, Ria en janneke

• 11 Mei 2016 - 21:03

Sonja:

Hoi Ko en Geert, leuk weer een reisverslag. Geniet er van!