Oude Zijde Route 2018-1 - Reisverslag uit Moritzburg, Duitsland van Geert Hendriks Ko Pieper - WaarBenJij.nu Oude Zijde Route 2018-1 - Reisverslag uit Moritzburg, Duitsland van Geert Hendriks Ko Pieper - WaarBenJij.nu

Oude Zijde Route 2018-1

Blijf op de hoogte en volg Geert Hendriks

10 Juni 2018 | Duitsland, Moritzburg

Hallo allemaal,
Hier ons eerste reisverslag.
Woensdag 06 juni:
Vanochtend na de laatste zaken in huis en de bus gedaan en afscheid genomen van onze buren zijn we om 10:30 uur vertrokken vol goede moed en prachtig weer.
We zijn aan onze wereldreis begonnen.
In Waalwijk een koffiestop bij Truus, een ouwe vriendin van Geert, om even bij te kletsen.
Daarna via den Bosch, Nijmegen naar Duitsland. Even buiten Wesel op een mooi plekje aan de Rijn geluncht.
Binnendoor gereden naar Datteln en een plekje om te overnachten gezocht op camping Wehlingsheide, nog steeds prachtig weer met 30 graden.
Heerlijk de hele avond voor de campeerbus gezeten met een wijntje en een kaasje.

Donderdag 07 juni
Heerlijk geslapen, gewekt door de vele vogels die hun ochtendlied zongen. Gewassen, geschoren genoten van het ontbijt in de zon voor de bus.
Na wat boodschappend gedaan te hebben in Datteln zijn we binnendoor gereden naar Attendorn en daarna richting Winterberg. langzamerhand kwamen er wat wolken aan de lucht, doch het bleef overwegend zonnig.
Een prachtig heuvelend landschap en veel vakwerkhuizen in de dorpjes waar we doorreden.
Rondom Winterberg is het duidelijk zichtbaar dat hier in de winter veel wintersportactiviteiten plaats vinden, skiliften, skipistes en rodelbanen, maar nu was alles mooi groen.
Staan nu op camping Vossmecke naast een skilift met piste.
Om 17:00 uur begon het flink te regen met wat onweer en de temperatuur zakte van 30 graden naar 16 graden, het friste lekker op.
De rest van de dag hebben we heerlijk in de bus doorgebracht.

Vrijdag 08 juni
Na het ontbijt via Herzhausen naar Guxhagen vertrokken met bewolkt weer. Een prachtige route door heulachtig landschap met bosrijke natuurgebieden afgewisseld met akker- en tuinbouw.
Op een mooie plek in het bos een koffiepauze ingelast, heerlijk om van de natuur te genieten.
Zoals eerder vermeld veel vakwerkhuizen in de dorpjes en stadjes waar we door kwamen, we zaten op de zogenaamde Deutse Fachwerkstrasse.
Na de lunch doorgereden naar Rotenburg an der Fulda, een prachtig historisch oud stadje aan de rivier Fulda, met ook weer veel vakwerkhuizen. Prachtig om hier doorheen te wandelen.
Daarna hier de camperplaats op gezocht voor een overnachting, we stonde mooi aan de rivier de Fulda.
het was wederom warm met 30 graden, dus lekker in de schaduw zitten luieren onder de luifel van de bus, heerlijk tukje gedaan.

Zaterdag 09 juni
Na het ontbijt boodschappen gedaan voor het weekend, daarna op weg richting Dresden. We wilden vandaag veel kilometers maken en daarom hebben we de snelweg genomen. Na een paar stops voor koffie en lunch waren we om 14:00 uur op de camping in Moritzburg om hier het weekend te verblijven. Werden hier hartelijk ontvangen en kregen een mooi plekje naast, jawel .... Nederlanders!.
Hier heerlijk ontspannen genieten van de warmte en de natuur.
Een prachtige camping rond een meer, waar je heerlijk in kunt zwemmen om af te koelen, nog steeds hoge temperaturen en prachtig weer.
Bovendien genieten van de vele vogelgeluiden en 's-avond luisteren naar het gezang van de vele kikkers in het water.

Zondag 10 juni
Vandaag een heerlijke rustdag. heerlijk zonnig warm weer.
Morgen gaan we naar Gorlitz, ligt op de grens met Polen, schijnt een mooi oud stadje te zijn, wat ook vaak gediend heeft als decor voor filmopnames. We gaan het morgen zien.

Groetjes van ons uit Moritzburg, we maken het goed.

• 10 Juni 2018 - 13:04

Manuel & Anne :

Heb het goed samen. We gaan het volgen!

• 10 Juni 2018 - 13:44

Petra Mols:

Een heel mooie reis en tijd toegewenst mannen! Pas goed op jezelf en op elkaar. Ik zal jullie schrijfsels met plezier lezen. 2 x dikke kus.

• 10 Juni 2018 - 14:10

Rob Kamermans:

Leuk om te lezen! Ik wens jullie een goede reis toe. We zullen vast meer van jullie lezen!

• 10 Juni 2018 - 15:50

Wilma:

Nou, de grote reis is begonnen. Lekker genieten mannen! We reizen lezend een beetje mee. X

• 10 Juni 2018 - 19:28

Karin En Martin:

Veel plezier op deze bijzondere reis! We lezen graag de verhalen!
    Geniet ervan samen. Groetjes Karin en Martin

• 10 Juni 2018 - 20:00

Paula & Dick:

Ja...we lezen jullie verhaal met plezier. En een beetje jaloezie. Geniet ervan, jongens, een hele mooie tijd en oneindig mooie indrukken. Heb het goed !!

• 11 Juni 2018 - 08:09

Roeline :

Hallo Ko en Geert, het grote avontuur is goed begonnen, goede reis en veel rij en kijk genot.
    Groeten, Roeline

• 11 Juni 2018 - 11:12

Jose En Sjef:

Na alle voorbereidingen (in Zoutelande) en afscheid nemen (in Oisterwijk), nu dan eindelijk onderweg.
    Zo te lezen is het genieten al begonnen en blijf dit vooral volhouden.
    Fijn om jullie belevenissen te lezen zodat we een beetje met jullie meereizen.
    Pas goed op elkaar en geniet van deze bijzondere reis.
    lieve groetjes en dikke knuffel vanuit Den Bosch. XXX

• 13 Juni 2018 - 12:36

Bert:

Goed begin mannen, volhouden zo. We volgen jullie. geniet er van,

• 14 Juni 2018 - 10:24

Marten De Jonge:

Goede reis mannen. Wij blijven jullie volgen. Kom gezond weer terug.
    Wij zullen een mooi wijntje open trekken en op jullie proosten.

• 14 Juni 2018 - 14:11

Piet En Corry:

Beste jongens,
    We gaan jullie zeker volgen, goede reis en veel plezier. Vergeet niet regelmatig een wijntje te drinken!
    Wij zijn inmiddels thuis. Groetjes